• ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
مقالات |
پرشین سیکلت

نه تا از بهترین موتور سیکلت های جهان

موزه‌های موتور سیکلت تجربه‌ای واقعاً ویژه را ارائه می‌کنند: سفری به گذشته و راهی برای دیدن اینکه چگونه از فناوری موتور های قدیمی به پرسرعت ترین موتور ها دست پیدا کردیم. از دوچرخه‌هایی که موتوری روی آن‌ها بسته شده تا موتورسیکلت‌های امروزی با فناوری پیشرفته، جدول زمانی کاملی از توسعه در بسیاری از این موزه‌های موتورسیکلت به نمایش گذاشته شده است. موزه‌ها فقط درباره تاریخ نیستند. اغلب آنها همچنین داستانی از خلاقیت، پشتکار و آزمایش های جسورانه انسان را روایت می کنند. این آزمایش‌ها همیشه موفقیت‌آمیز نبودند و همیشه برای پیشگامانی که آن‌ها را آغاز کردند پایان خوبی نداشتند، اما به اکتشافات بزرگ و روش‌های جدیدی برای تفکر در مورد حمل و نقل منجر شدند، و البته تجربه سرعت لذت بخش موتور های امروزی. در اینجا ما بخشی از بهترین موزه های موتور سیکلت در جهان را گردآوری کرده ایم.

 

 

9.Moto Guzzi Museum, Italy

این موزه کمی استایل روستایی دارد ، اما موزه جذابی است  که در کارخانه تاریخی موتو گوزی در ماندلو دل لاریو، در کناره‌های زیبای دریاچه کومو در شمال ایتالیا واقع شده است. بیش از 150 نمایشگاه که تقریباً تمام موتور سیکلت ها از سال 1921 در آنجا قرار دارد و شامل  نمونه‌های اولیه، موتورهای مسابقه، نقاشی‌ها، یادگاری‌ها و موارد دیگر است. در این موزه انتظار اصالت غبارآلود، جذابیت و موقعیت مکانی شگفت انگیز را داشته باشید.

 

 

8.Ducati Museum, Italy

 

موزه دوکاتی سال گذشته برای جشن گرفتن سالگرد 90 سالگی اش به طور کامل بازسازی شد.این موزه در کارخانه تاریخی Borgo Panigale در بولونیا قرار دارد و به عنوان یکی از جواهرات موتورسواری شناخته می‌شود.  نه تنها کل تاریخچه ماشین‌های تولیدی آن، بلکه موتورهای مسابقه‌ای، تاریخچه سوپربایک‌های جهانی و MotoGP، شخصیت‌ها و موارد دیگر همگی در نمایشگرهای جدید و خیره‌کننده این موزه وجود دارد.

 


 

7.Petersen Automotive Museum, USA

همانطور که از نامش پیداست، موزه پترسن  در سال 1994 توسط ناشری به نام  رابرت ای پترسن راه اندازی شد. این موزه در درجه اول یک موزه اتومبیل است. با این حال، در این موزه موتورسیکلت های قابل توجهی وجود دارد و در یک فروشگاه بزرگی در بلوار شیک Wilshire در لس آنجلس واقع شده است، و همچنین مملو از چهار چرخ‌های زیبای Packard، Bugatti و غیره است. این موزه قطعا ارزش دیدن را دارد. 

 


 

6. BMW Museum, Germany

موزه بی‌ام‌و که در یک شگفتی معماری در مجاورت مقر 21 طبقه معروف BMW در مونیخ واقع شده است، باز هم عمدتاً به تجارت خودروی غول آلمانی اختصاص دارد، اما باز هم موتورسیکلت های جذابی در آن وجود دارند. این موزه که در سال 1973 تاسیس شد، یکی از اولین موزه‌های سازنده بود و در سال 2008 گسترش یافت و دوباره طراحی شد.

 

 

5. National Motorcycle Museum, United Kingdom

موزه ملی موتورسیکلت بریتانیا که در نزدیکی NEC قرار دارد.فهمیدن این موضوع که این موزه عمدتاً یک شرکت خصوصی بوده و توسط روی ریچاردز تاسیس شده بوده حائز اهمیت است. این موزه در سال 1984 در محوطه‌های هدفمند افتتاح شد و با بیش از 350 دستگاه کلاسیک به نمایش گذاشته شده، و به عنوان بهترین و بزرگترین موزه موتورسیکلت بریتانیا در جهان شناخته می‌شود. متاسفانه، روی در سال 2008 درگذشت، اما موزه همچنان به رشد خود ادامه می دهد و سالانه حدود 250000 بازدید کننده را به خود جذب می کند. 

 

 

4. Honda Collection Hall, Japan

 

هیچ فهرستی از بزرگترین موزه‌های موتورسیکلت دنیا با ذکر تالار مجموعه حیرت‌انگیز هوندا کامل نمی‌شود. این هوندا که توسط خود هوندا در یک ساختمان سه طبقه ساخته شده در پیست تویین رینگ موتگی راه اندازی شده است. حدود 300 موتورسیکلت هوندا و ماشین های مسابقه ای را در خود جای داده است.

 

3.Barber Vintage Motorsports Museum, USA 

این مجموعه در مرکز باربر موتور اسپورت در لیدز، آلاباما واقع شده است و در سال 1995 افتتاح شد و با بیش از 1500 موتور سیکلت قدیمی و مدرن، ادعا می شود که بزرگترین موزه موتورسیکلت جهان است. این موزه توسط میلیاردر محلی جورج اچ باربر که قصد داشت عمداً بزرگترین و بهترین موزه موتورسیکلت جهان را ایجاد کند، تاسیس شد. 

 

2. David Silver Honda Collection, United Kingdom

 مجموعه‌های عظیم باربر و هوندا، مجموعه دیوید سیلور که اخیراً افتتاح شده اند، یکی از ناشناخته‌ترین جواهرات موتورسواری بریتانیا است. این موزه در سال 2016 افتتاح شد و در لیستون، ایست سافولک واقع شده است، کاری از متخصصان  قطعات کلاسیک معروف هوندا دیوید سیلور است و به طور طبیعی به هونداهای کلاسیک اختصاص داده شده است که حدود 150 مدل مختلف، از Super Cub تا CBR900RR FireBlade را شامل می شود. ، به نمایش گذاشته شده اند. 

 


 

1. Sammy Miller Museum, United Kingdom

یکی دیگر از جواهرات بریتانیایی، موزه سامی میلراست که توسط خود سامی مسابقه‌دهنده سابق تاسیس و توسعه داده شده و یکی از موزه‌های بزرگ موتورسواری بریتانیا است.این موتورسیکلت در سال 1964 تاسیس شد و در لبه جنگل‌های نو در نیو میلتون، همپشایر واقع شده است، به کلاسیک‌های بریتانیایی و اروپایی اختصاص دارد و برخی از عجیب‌ترین موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای تمام دوران ها، از جمله موتور سیکلت افسانه‌ای موتو گوزی V8 را در خود جای داده است. 

 

 

سوشال ها: