• ۱۸ تیر ۱۴۰۲
مقالات |
پرشین سیکلت

هوشمند سیکلت چیست؟ (همه چیز در مورد موتور سیکلت های هوشمند)

این روزها مسئله آلودگی هوا در شهر های کوچک و بزرگ مطرح است و هر چه جلوتر می رویم این مسئله پر رنگ تر می شود. بسیاری از تولیدکنندگان تمرکز خود را بر تولید وسایل نقلیه برقی گذاشته‌اند. استفاده از انرژی برق به جای بنزین و گازوییل، باعث می‌شود که بسیاری از مشکلات آلودگی هوا حل شود. در واقع این موتور سیکلت‌ها، اگزوز ندارند؛ پس آلودگی هوا هم ندارند. این موتور سیکلت‌ها، انرژی برق لازم برای حرکت خود را از باتری می‌گیرند.

استفاده از هوشمند سیکلت ها چه مزایایی دارد؟

کاهش آلودگی هوا

اولین نکته ای که در در مورد موتور سیکلت های برقی وجود دارد کاهش آلودگی هوا است. مسئله ای که وجود دارد این است که وقتی موتور ها بنزینی هستند ۳۰ درصد سوخت را به صورت ناخالص می سوزانند همین موضوع از جمله دلایل آلودگی هوا است. ولی با استفاده از انرژی برق، دیگر این آلایندگی و دوده و گازهای مونوکسید کربن را نخواهیم داشت.

هوشمند سیکلت ها

فول شارژ شدن سریع و ساده

مزیت دیگر این موتور سیکلت ها این است که در هر جایی که یک پریز پیدا کنید می توانید موتور تان را شارژ کنید. از طرفی دیگر نگرانی بنزین و گازوییل وجود ندارد.

کاهش آلودگی صوتی

مسئله مهم دیگری که وجود دارد این است که آلودگی صوتی در شهرها تبدیل به یک موضوع آزاردهنده شده است. برخی اگزوزهای موتور سیکلت‌های بنزینی و دیزلی، صداهای واقعاً ناهنجاری تولید می‌کنند. در موتور سیکلت برقی، خبری از سر و صداهای ناهنجار و آزاردهنده نیست. این موتورها به نسبت صدای خیلی کمی دارند. البته در مورد بی صدا بودن موتور های برقی نیز نقد های وجود دارد برای مثال ممکن است عابرین پیاده متوجه رد شدن این موتور ها نشوند و باعث ایجاد حادثه شود. به همین دلیل برخی از شرکت ها از صداهای ساختگی برای این موتور ها استفاده می کنند.

هوشمند سکیلت

بالا رفتن ایمنی

سرعت پایین این موتور سیکلت ها باعث می شود که ایمن تر از سایر وسایل باشند. این امر برای همه واضح است که سرعت بالا، عامل بسیاری از تصادفات است. ولی در عوض این موتورها به دلیل گشتاور بالایی که تولید می‌کنند به خصوص در سربالایی‌ها و موقع حرکت، عملکرد بسیار خوبی دارند. البته در این میان، موتورسیکلت‌های برقی که سرعت خیلی بالایی دارند نیز وجود دارند.از طرف دیگر این موتورسیکلت‌ها چون مخزن سوخت ندارند، وقتی که دچار سانحه تصادف می‌شوند، انفجار و ترکیدن بابت مخزن سوخت ندارند. بنابراین از این منظر هم ایمنی بیش‌تری دارند.

ظاهر زیبای هوشمند سیکلت ها

زیبایی بیشتر و وزن کمتر هم به کمک این موتور سیکلت‌های برقی می‌آید تا آن‌ها را محبوب‌تر کند. معمولاً موتورسازی‌های مختلف، طراحی‌های خاص و زیبایی برای محصولات برقی خود در نظر می‌گیرند. علاوه بر این، وزن موتور سیکلت‌های بنزینی به دلیل اجزا و قطعاتی که دارد، بیشتر از موتور سیکلت‌های برقی است. در کل، دنیا هم اکنون در حال گذار به سمت استفاده از انرژی‌های پاک است؛ چون هم سوخت‌های فسیلی دارای منابع محدودی هستند و هم آلودگی‌های زیست محیطی‌ بالایی دارند. ولی در کنار مزایا، خوب است که به معایب این موتور سیکلت‌ها نیز اشاره کنیم.

هوشمند سیکلت

 

معایب هوشمند سیکلت ها چیست؟

قیمت بالا

یکی از عیب های بزرگ این موتور ها این است که قیمت موتور های برقی بالاست. البته تا حدی این موضوع طبیعی به نظر می آید که هزینه خرید تکنولوژی که در دسترس همگان قرار ندارد و نوظهور است بالا باشد.

نیاز به تعویض باتری

مشکل دیگری که در مورد موتور های برقی وجود دارد این است که این موتور ها نیاز دارند تا هر چند وقت یک بار باتری آن ها عوض شود. به همین دلیل بهتر است که در هنگام خرید این موتور سیکلت‌ها به کیفیت باتری توجه داشته باشید که نیاز به تعویض کمتری داشته باشد. یک باتری خوب و با کیفیت حتی تا ۱۰ سال هم می‌تواند برای شما کار کند.

نگه داری شارژ

مدت زمان شارژ باتری موتور سیکلت‌های برقی هم یکی دیگر از معایب آن‌هاست. ممکن است برای شارژ کامل باتری زمانی در حدود ۵-۶ ساعت نیاز باشد. خب این زمان به نظر خیلی افراد، زمان خیلی طولانی محسوب می‌شود.

معایب هوشمند سکیلت ها

نکاتی که هنگام خرید هوشمند سیکلت ها باید به آن ها توجه داشته باشید!

برای خرید هر وسیله ای شما باید مواردی را در نظر داشته باشید و حتما به برخی از نکات توجه ویژه ای نشان دهید. برای مثال برای خرید یک هوشمند سیکلت شما باید به عوامل مختلفی مثل : ظرفیت باتری، مدت زمان شارژ باتری، قدرت و توان موتور، اندازه موتور سیکلت، کیفیت بدنه و قیمت آن توجه داشته‌باشید. برندهای مختلف را با هم مقایسه کنید و از افرادی که خودشان مالک یکی از این موتور سیکلت‌های برقی هستند، حتماً در مورد مشکلات و مزایایی که این وسایل نقلیه دارند، مشورت بگیرید.

چه برند هایی را برای هوشمند سیکلت ها پیشنهاد می کنیم؟

برندهایی همچون زیرو، هارلی دیویدسون، لایتنینگ، کی تی ام، کویر، دایچی، هیلتون و انرژیکا برخی از برندهایی هستند که موتورسیکلت برقی دارند.

بیمه هوشمند سیکلت ها را فراموش نکنید!

اهمیتی ندارد که چه موتور سیکلتی دارید! موتور شما چه برقی باشد و چه بنزینی حتما باید آن را بیمه کنید! حتما اینکه هوشمند سکیلت خود را بیمه کنید در اولویت قرار دهید زیرا این موضوع کمک شایانی به شما هنگام مشکلات خواهد کرد.

هوشمند سیلکت ها

کلام آخر

هوشمند سیکلت ها  در مقایسه با سایر وسایل حمل و نقل، ویژگی های خاص زیادی دارند که بیشتر این تفاوت ها تبدیل به مزایایی از موتور برقی شده اند. ولی حالا که انواع زیادی از هوشمند سیکلت ها در بازار موجود هستند، ما باید پیش از خرید هوشمند سیکلت ها به دنبال شناخت ویژگی های منحصر به فرد هوشمند سیکلت ها باشیم تا بتوانیم با بررسی کردن آنها حین خرید موتور برقی، از انتخاب خود اطمینان حاصل کنیم. البته موتور سیکلت های برقی، ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارند و ما فقط چند ویژگی اصلی را به شما معرفی کردیم.

 

سوشال ها: