• ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
مقالات |
پرشین سیکلت

نقش مواد افزودنی در روغن موتور: چگونه آنها عملکرد را افزایش داده و از موتور شما محافظت می کنند

روغن موتور جزء ضروری هر موتور است، زیرا به روغن کاری قطعات متحرک کمک می کند، اصطکاک را کاهش می دهد و از سایش و پارگی جلوگیری می کند. با این حال، روغن موتور به تنهایی ممکن است برای محافظت از موتور شما در برابر انواع آسیب کافی نباشد. اینجاست که افزودنی ه

 

اگر می خواهید مکانیک موتورسیکلت شوید ، باید درجه یک باشید. اما چگونه می توانید به مرحله ای برسید که یک تکنسین عالی و قابل اعتماد در تعمیر موتور سیکلت باشید؟ تنها کاری که باید انجام دهید حضور در یک آموزشگاه تخصصی مکانیک موتور سیکلت است ما در این مقاله از مجله پرشین سیکلت قصد داریم تا در این باره کمی بیشتر با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

موتورسازی و تعمیر انواع موتور سیکلت پرطرفدار ترین کارها در ایران!

رشته مکانیک موتور سیکلت یکی از رشته‌های کاری پر درآمد و دارای بازار کار مناسب است. اگر به دنبال بهترین روش آموزش موتورسازی هستید و می‌خواهید از روش‌های یادگیری، میزان درآمد موتور سازی، مدت زمان مورد نیاز برای یادگیری تعمیرات موتور سیکلت و سایر موارد مطلع شوید، مطلب مناسبی را برای مطالعه انتخاب کرده اید. در ادامه کار با ما همراه باشید تا دقیق تر این موضوع را با هم مطالعه کنیم.

مکانیک موتور سیلکت چیست؟

این تخصص از رشته های تخصصی و فنی و از زیرشاخه های رشته اتوماتیک فنی حرفه ای است. از طرفی این رشته شامل موارد مختلفی نیز می شود مثل خدماتی از قبیل عیب یابی و تعمیرات بخش‌های مختلف یک موتور سیکلت را به مشتریان ارائه می‌دهد. به بیان بهتری اگر بگوییم یک تعمیر کار موتور سیکلت کسی است که  علاوه بر مطالعاتی که در این حوزه داشته است تمامی قطعات و کارکرد آن ها را می داند و کاملا به تعویض و تغییر قطعات مسلط است. از طرفی می تواند تا حد خوبی مشکلات موتور ها را تشخیص دهد و آن ها را تعمیر کند.

تعمیرات موتور سیکلت

برای تعمیر موتور سیکلت چقدر مهارت لازم است ؟ چه قدر دانش ؟

 

ممکن است این صحبت من را باور نکنید اما مهم ترین مسائلی که می تواند بر درآمد یک تعمیر کار موتور سیکلت تاثیر بگذارد مهارت آن است. واضح است که بخش خوبی از مهارت از دانش نشات می گیرد. مطالعات در زیمنه تعمیرموتور سیکلت ها کمک شایانی به شما می کند اما این نکته را باید در نظر داشته باشید، که مهارت و زبردستی می تواند از شما یک استاد کار بسازد بنابراین میتوان گفت که بعد از هر مقدار آموزشی که دیدید شروع به تمرین کنید و سعی کنید از پس چالش های آن برآیید.

 

چه عواملی بر درآمد یک تعمیرکار موتور سیکلت تاثیر گذار است؟

 

خدمات جانبی ارائه کنید!

مانند تمامی‌ مشاغل فنی در شغل مکانیک موتور سیکلت نیز برای رفع خرابی‌ها به لوازم یدکی نیاز خواهد بود. در واقع این مورد نیز یکی دیگر از اصلی ترین روش‌های افزایش درآمد موتور سازی است.به این منظور کافی است بعد از مدتی کار در یک مغازه موتورسازی، خرابی‌های مرسوم و قطعات مورد نیاز برای آن‌ها را شناسایی کنید و با تهیه کردن آن‌ها یک سود جانبی نیز از فروش لوازم یدکی به مشتریان خود کسب کنید. به این ترتیب احتمالاً درآمدتان افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

لوکیشن شما از اهمیت بالایی برخوردار است!

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر میزان درآمد یک تعمیرکار موتور سیکلت، محلی است که در آن فعالیت می‌کند. این مساله را البته از سه جنبه مختلف می‌توان بررسی کرد.

  • محل قرار گیری مغازه موتور سازی
  • ابعاد و تجهیزات مغازه موتورسازی
  • شخصی بودن یا نبودن تعمیرگاه

برای مثال اگر شما یک تعمیرکار تازه کار باشید و در تعمیرگاه یک فرد دیگر فعالیت کنید به احتمال زیاد چیزی در حدود پایه حقوق وزارت کار دریافت خواهید کرد. این در حالی است که اگر در تعمیرگاه شخصی خود کار کنید سود به مراتب بیشتری نسیبتان خواهد شد. ضمناً محل قرارگیری تعمیرگاه از این نظر بر درآمد تاثیر دارد که اصلی ترین عامل در تعداد مشتریانی است که به شما مراجعه خواهند کرد.

تعمیرات موتور سیکلت

برای شروع شغل تعمیرات موتور سیکلت چقدر سرمایه لازم است؟

در این شغل شما باید سرمایه را به دو بخش اختصاص دهید، یک بخش را برای ملک تخصیص دهید بخش دیگر را به خرید لوازم!

مهمترین سرمایه گذاری جهت ایجاد و خرید تجهیزاتی عبارتند از:

  • دستگاه عیب یاب (دستگاه دیاگ)
  • خرک، پمپ باد، جعبه ابزار کامل با ابزار، انواع آچار تخت، آچار رینگی، آچار آلن، آچار ترکمتر، آچار فرانسه، انبرقفلی، جعبه بکس، انواع پیچ گوشتی، خار جمع کن، رینگ باز کن، سوپاپ جمع کن، فولی کش، انبردست، دم باریک،چکش پلاستیکی و آهنی، گیره رو میزی، میز کار کوچک، کولر، (بخاری، تلویزیون، یخچال به صورت اختیاری) که حدودا بین 15 تا 20 میلیون سرمایه جهت خرید تجهیزات مغازه موتورسازی سرمایه نیاز می باشد.

 

به غیر از اینکه خودتان یک تعیرگاه موتور سیکلت را تاسیس کنید می تواند از موقعیت های شغلی زیر نیز بهره مند شوید:

  • شرکتهای و کارخانجات موتورسازی داخلی و خارجی
  • نمایندگیهای مجاز موتورسازی داخلی و خارجی
  • کارخانجات، ادارات، شرکتها و مراکز نظامی به عنوان رسته شغلی تعمیرکار موتورسیکلت
  • نیروی انتظامی به عنوان رسته شغلی تعمیرکار موتورسیکلت به تعمیر موتور های سازمانی
  • شرکت پست به عنوان رسته شغلی تعمیرکار موتورسیکلت به تعمیر موتور های سازمانی
  • نیروی قوه قضائیه به عنوان رسته شغلی تعمیرکار موتورسیکلت به تعمیر موتور های سازمانی
  • مراکز معاینه فنی موتورسیکلت
  • با اخذ جواز کسب به فروش لوازم یدکی موتورسیکلت مشغول به کار شود

تعمیرات موتور سیکلت

آیا درآمد تعمیرات موتور سیکلت ما را به زندگی خوب نزدیک می کند؟

بله نکته ای که وجود دارد این است که شما باید در ابتدای کار مسائلی را رعایت کنید و سعی کنید با مردم داری باعث رونق کسب و کار خودتان شوید. برای مثال مواردی هست که شما می توانید در اخلاق خود رعایت کنید:

  • ارزانتر بگیرید
  • خوشرفتار تر باشید
  • سعی کنید با مشتری دوست شوید تا بار دیگر حتما به شما مراجعه کند و اول شما به یادش بیایید
  • محل کارتان را درست انتخاب کنید
  • تا جایی که می توانید سال اول رهن کامل کنید و اجاره ندهید
  • حتما تبلیغات درستی را انجام دهید
  • و از همه مهم تر پس از مدتی 2 متخصص استخدام کنید تا اگر کسب و کارتان شلوغ شد مشتریان زیاد منتظر نمانند..

تعمیرات موتور سیکلت

کلام آخر

رشته مکانیک موتور سیکلت یکی از رشته‌های پر درآمد است اما نیازمند صرف زمان، انرژی و صبر خواهد بود. اگر این رشته را با جدیت دنبال کنید، توانایی‌های خود را افزایش دهید و صبر داشته باشید، می‌توان گفت که درآمد موتورسازی برای داشتن یک زندگی خوب، رقمی‌مناسب خواهد بود